Turizmas


.

Knygų lentynėlė

Liaudiškų šokių
vakaronės

Puslapis kitomis kalbomis:

EN RU DE LV PL

 

Ar dviratis sostinėje taps tradicine susisiekimo priemone?

Spausdinti
Transporto spūsčių Vilniuje toli gražu nemažėja, nors kuro kainos muša rekordus. Stovėdamas automobilių grūstyje, ne vienas pagalvoja, jog dviratis – puiki alternatyva. Pigu. Patogu. Greita. Tačiau ar pasirinkę šią transporto priemonę, ne.

 
Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Frankas Wurft pastebi, kad važinėtis dviračiu sostinėje tampa madinga ir tikisi, kad ši mada taps ilgalaike tendencija. Tačiau dviratininkų sostinėje tyko ir nemažai nepatogumų.
,,Pradėję važinėtis dviračiais, žmonės renkasi tokius pat maršrutus kaip ir automobilių. Taip dviratininkai save ,,dusina“ kenksmingomis medžiagomis,“ – vieną iš problemų pamini F. Wurft.
Vilniaus miesto savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vedėjas Vidutis Cemnolonskis pabrėžia, jog tiesiant naujus dviračių takus stengiamasi išvengti intensyviausio eismo gatvių. Tačiau dalis dviračių takų neišvengiamai sutampa su automobilių srautu: ,, Naujai įrenginėjant gatves, daromi ir dviračių takai“.
Savivaldybės tarnautojas pripažįsta, kad dviračių takų Vilniuje dar gerokai stinga. (Bendras sostinės dviračių takų ilgis siekia beveik 80 km)Tačiau F. Wurft pabrėžia, jog svarbiau gerinti takų kokybę nei plėsti jų ilgį. ,,Be to būtina juos sujungti į bendrą tinklą,“ – teigia F. Wurft.
V. Cemnolonskis paaiškina, kad šis procesas jau vyksta. Tačiau dažnai dviračių takai tiesiog nutrūksta. Tuomet tenka važiuoti gatve ar glaustis prie pėsčiųjų. Prasta tako dangos kokybė, jo nevalymas, neteisėtas parkavimas ant tako, aukšti bortai ir kitos kliūtys dažnai atgraso žmones nuo kelionės dvirate transporto priemone.
Tačiau V. Cemnolonskis atsako, jog visos kliūtys ir nepatogumai įveikiami. O jam dar neteko Vilniuje rasti tokios vietos, kuri dviračiu būtų nepravažiuojama.
F. Wurft ironizuoja tokį požiūrį: ,,Kas būtų, jei į automobilių kelius būtų žiūrima taip pat. Vidury gatvės automobilis susidurtų su metro aukščio siena arba keliems šimtams metrų kelias visai nutrūktų. Tokių gatvių Vilniuje, manau, neįsivaizduojame. O dviračių takams tai normalu...“
Dviratininkų bendrijos tarybos narys mano, kad pamirštamos paprastos priemonės, kuriomis galima palengvinti dviratininkų kelionę. Jis pastebi, kad, pavyzdžiui, tako nuleidimas ties sankryžomis būtų itin patogus ne tik dviratininkams, bet ir neįgaliems, motinoms su vaikų vežimėliais.
F. Wurft priekabiai vertina Vilniaus savivaldybės pastangas kurti geresnę dviračių infrastruktūrą: ,,Nėra pastovaus ir kryptingo veiksmų plano. Neskiriama pakankamai lėšų.“
Paklaustas, kodėl dviračių infrastruktūra Vilniuje plėtojama vangiai, V. Cemnolonskis atsakė: ,,Jeigu yra daug žmonių važinėjančių automobiliais, reikia tiesti gatves. Jeigu daugės dviratininkų, bus skiriama daugiau dėmesio ir lėšų dviračių infrastruktūrai plėtoti. O jeigu dviračių takais niekas nesinaudoja, juos tiesti nelogiška.“
Taip susidaro įspūdis, jog patekome į užburtą ratą: dviratininkai lauks geresnių sąlygų, o Savivaldybė – dviratininkų daugėjimo. Tik neaišku, kiek tas laukimas truks.
F. Wurft prognozuoja, kad Vilniuje automobilių eismas augs dar 50%. Taigi, susirūpinti transporto spūsčių mažinimu verta jau dabar.
Kaip F. Wurft siūlo kovoti su transporto grūstimis? Jis mano, kad reikia padidinti automobilių parkavimo kainą miesto centre.
Kitas F. Wurft pasiūlymas - apmokestinti įvažiavimą į senamiestį.
Taip pat jis siūlo dažniau rinktis viešąjį transportą. Pavyzdžiui, miesto pakrasčių gyventojai su automobiliais galėtų važiuoti iki pirmos autobusų stotelės ir čia palikti savo transporto priemonę. Tokia sistema turėtų būti skatinama įkuriant nemokamas stovėjimo aikšteles prie galinių autobusų stotelių.
O Vilniaus miesto savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vedėjas siūlo nepamiršti keliauti pėstute: ,,Toks susisiekimas patogiausias. Gali tiksliausiai apskaičiuoti kelionės laiką. Nereikalauja jokių investicijų, išskyrus patogius batus.“
Sostinės gyventojas Jonas Sylius išbandė kelionę į darbą ir pėstute, ir viešuoju transportu, ir automobiliu, tačiau dabar apsistojo ties dviračiu: ,, Pradėjęs važinėti dviračiu pamačiau, kad susitaupo labai daug laiko. Su dviračiu iki darbo nuvažiuoju per 20 min, tuo tarpu viešuoju transportu - daugiau nei per 40 min.”
J. Sylius jau spėjo pajusti dviračių takų trūkūmą sostinėje ir prastą jų kokybę: ,,Kai kur jie tokio prasto lygio, kad tenka važiuoti gatve. Gatvevažiuoti būtų patogu, bet nesaugu. Pasitaikė tokių atvejų, kai vos nepartrenkė lekiantis automobilis.”
Besirenkančių dviračius ne vien kaip laisvalaikio pramogą, bet ir kaip kasdieninę susisiekimo priemonę, daugėja.
Aišku, kad niekad visi nevažinės dviračiais. Pakakų, kad sostinėje 10% visų kelionių būtų atliekama šia transporto priemone,” – pasidalina lūkesčiais F. Wurft.



Straipsnio autorė: Justina Gedvilaitė   Publikuota: 2008.05.26
/ Informaijos šaltinis: www.atvirai.lt /

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Saugos kodas:* Code
Dar vienas saugos klausimas:* Kuri raidė svetainės pavadinime paveiksliukas kartojasi daugiausia kartų?




Komentarai (4)
RSS komentarai
1. 2012-06-17, 02:09
 
Sveika Ugne,Tu tiesini savus pukalus ar ne?(kaip ju nesibanguoji) Jei taip, tai gal zinai puikiu priemoniu kurios apsaugo pukalus nuo dziovinimo, tiesinimo, sukimo ir panasiai? :)
 
Alex
2. 2008-06-22, 16:02
 
Cituoju čia paminėtą valdininką vardu Vidutis Čemnolonskis: 
"pigus sprendimai niekam neįdomus" 
Pasakojimą skaitome čia: 
http://www.konferencijos.lt/pipermail/dviratis/2007-February/001037.html 
 
Šiame jūsų straipsnyje Vidutis Čemnolonskis aiškina neva visas Vilnius dviračiui yra pravažiojamas. Sutinku - takų nereikia. 
Tuomet išsiaiškinome atsakymą kam jie daromi: pinigams. 
 
Apsišaukelių Lietuvos Dviratininkų Bendrijos nuodemes rasite per čia: 
http://www.turistas.lt/straipsniai/kitos_temos/kritine_mase_klaipedoje.html 
Ten pat duodu nuorodą į savo argumentus kodėl dviračių takai sukelia žalą jūsų psichikai. 
(Žr. apie dviračio suvaržymus.) 
 
Mane dviračių take jau daug kartų partrenkė vėplos dviratininkai. Kitus padorius dviratininkus - taip pat. 
Be abejo maloniau negu automobilis... Tik kad tie takai - pieštiniai. Jei piešinių nebūtų, tai būtų gatvė... Takas ir indulgencija savivalei nesivaidentų. Vėpla važiuotų atsargiau, ir mano aukos išvengtų. 
 
Per nuorodas iš ten rasite ir čia paminėtą sukčių, šarlataną Frankas Wurft (F. Wurft). 
 
Gal pakaks platinti pliurpalus ir paistalus iš visokių apsišaukelių? 
Įkelkite nuorodą į mano puslapius. Raginkite jūsų svetainės lankytojus man pagelbėti. 
 
Štai ir pažiūrėsime kaip tai darytumet... 
Ogi niekaip! Jums niekus naudingiau skleisti. Nes galima labai daug ir nuolat. Sukeliamas "vyksmas".
 
Andriukas dviratukas
3. 2008-06-22, 15:56
 
http://www.turistas.lt/straipsniai/kitos_temos/ar_dviratis_sostineje_taps_tradicine_susisiekimo_priemone_.html?Itemid=142 
2008.VI.22 
 
Cituoju čia paminėtą valdininką vardu Vidutis Čemnolonskis: 
"pigus sprendimai niekam neįdomus" 
Pasakojimą skaitome čia: 
http://www.konferencijos.lt/pipermail/dviratis/2007-February/001037.html 
 
Šiame jūsų straipsnyje Vidutis Čemnolonskis aiškina neva Visas Vilnius dviračiui yra pravažiojamas. Sutinku - takų nereikia. 
Tuomet išsiaiškinome atsakymą kam jie daromi: pinigams. 
 
Apsišaukelių Lietuvos Dviratininkų Bendrijos nuodemes rasite per čia: 
http://www.turistas.lt/straipsniai/kitos_temos/kritine_mase_klaipedoje.html 
Ten pat duodu nuorodą į savo argumentus kodėl dviračių takai sukelia žalą jūsų psichikai. (Žr. apie dviračio suvaržymus.) 
 
Mane dviračių take jau daug kartų partrenkė vėplos dviratininkai. Kitus padorius dviratininkus - taip pat. 
Be abejo maloniau negu automobilis... Tik kad tie takai - pieštiniai. Jei piešinių nebūtų, tai būtų gatvė... Takas ir indulgencija savivalei nesivaidentų. Vėpla važiuotų atsargiau, ir mano aukos išvengtų. 
 
Per nuorodas iš ten rasite ir čia paminėtą sukčių, šarlataną Frankas Wurft (F. Wurft). 
 
Gal pakaks platinti pliurpalus ir paistalus iš visokių apsišaukelių? 
Įkelkite nuorodą į mano puslapius. Raginkite jūsų svetainės lankytojus man pagelbėti. 
 
Štai ir pažiūrėsime kaip tai darytumet... Ogi niekaip! Jums niekus naudingiau skleisti. Nes galima labai daug ir nuolat. Sukeliamas "vyksmas".
 
Andriukas dviratukas
4. 2008-05-31, 06:24
 
Sesijos metu Vilniuje (geguzes men) turejau keleta laisvu akimirku :) deja TIC savo dvriraciu dar nesutvarkiusi ir nenuomojo :(
 
Andre
 
Dviratis.ltAutostop.ltNuotykių maratonas