Pilies gatvėje dingo dviratininkų takas

Pilies gatve svajingai pasivažinėti išsiruošusiems dviratininkams dar bent mėnesį teks pamiršti apie savo teises ir elgtis kaip eiliniams eismo dalyviams – glaustis kuo arčiau dešiniojo šaligatvio.
Kodėl? Todėl, kad gatvėje visiškai išsitrynė baltos juostos, žyminčios dviratininkams važiuoti skirtą zoną. Į išblukusį ir plika akimi nematomą dviračių taką jau seniai nebekreipia dėmesio nei turistai, nei vietiniai gyventojai.

Pilies gatvėje dingo dviratininkų takas

Policijos pareigūnų teigimu, Pilies gatvėje įvykus dviračio ir pėsčiojo susidūrimui, padėties šeimininku būtų pėstysis, mat nesant specialių ženklų, išblukus juostoms, gatvėje prioritetas suteikiamas pėstiesiems.

Sostinėje gyvenantis Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Frankas Wurftas pabrėžė, kad dabar nelabai aišku, ar Pilies gatve iš viso galima važiuoti dviračiu, nes dviratininkams skirtą zoną žymėjusių linijų beveik nesimato.

Savivaldybės Miesto ūkio departamento Eismo organizavimo skyriaus Eismo valdymo poskyrio vedėjas Vidutis Cemnolonskis „15min“ žadėjo, kad Pilies gatvėje išblukusi juosta turėtų būti atnaujinta birželio mėnesį, kai labiau įšils gatvė. „Pavėsyje akmenys nėra įšilę, drėg-mė neišgaravusi ir bet kokie dažymo darbai neduotų efektyvios naudos – ženklinimas vėl išsitrintų“, - sakė savivaldybės atstovas.

Anot V.Cemnolonskio, vietomis neįžiūrima dviračių tako juosta nereiškia, kad dviratininkams važiuoti Pilies gatve draudžiama, tiesiog jie turi laikytis dešiniosios gatvės pusės. Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovų teigimu, į dviratininkų teises retai atsižvelgia tiek pėstieji, tiek vairuotojai, o kai kurie dviračių takai žymimi daugiau „dėl akių“, o ne dėl naudos.

Dviratininkų bendrijos pirmininko kauniečio Lino Vainiaus teigimu, Pilies gatvė Vilniuje, kaip ir Laisvės alėja Kaune, intensyvaus pėsčiųjų eismo teritorijos ir dviratininkams skirtų zonų žymėjimas kol kas nevaidina ypatingo vaidmens.

„Dviratininkų srautai nėra dideli ir specialūs takai šiose gatvėse, tiesą sakant, neduoda apčiuopiamos naudos - pėstieji retai juos pastebi“, - „15min“ sakė L.Vainius. Anot jo, vaikštinėjantys žmonės į dviratininkams skirtas juostas dažnai nekreipia jokio dėmesio ir vaikšto lyg bėgiais.

„Tačiau situacija pamažu keičiasi ir formuojasi įpročiai gerbti mūsų teises“, - teigiamus pokyčius visgi įžvelgė L.Vainius.

Savivaldybės atstovai pripažįsta, kad kai kurios dviratininkų zonas skiriančios juostos įrengtos tik tam, kad pėstieji įprastų prie tokio ženklinimo. „Šios juostos - agitacinio pobūdžio. Pėstieji turi įprasti prie šalia jų važiuojančių dviratininkų ir neturėtų jiems trukdyti“, - sakė Miesto ūkio departamento Eismo organizavimo skyriaus Eismo valdymo poskyrio vedėjas V.Cemnolonskis.

Sostinės policijos pareigūnų tvirtinimu, kol kas nepasitaikė atvejų, kad būtų kilę rimtų avarijų tarp pėsčiųjų ir dviratininkų.

„Apie užregistruotus skaudžius nutikimus neteko girdėti - dviratininkai važiuoja saugiai, o pėstieji stengiasi pastebėti baltąsias linijas. Aišku, daug patogiau, kai dviratininkams skirtos zonos išklotos spalvotomis trinkelėmis“, - sakė Vilniaus policijos Eismo priežiūros tarnybos Kelių patrulių rinktinės kuopos vadas Audrius Šeškevičius.

„15min“ pasidomėjus, gal Pilies gatvėje apskritai nereikalingas specialus dviračių takų ženklinimas, nes turistų srautai vargu ar į tai kreipia dėmesį, pašnekovų nuomonės buvo skirtingos.

Pasak F.Wurfto, jeigu būtų tinkamas apvažiavimas, išvengiant Pilies gatvės, tuomet ja iš viso nereikėtų važiuoti. „Daugeliui dviratininkų geriausia danga - asfaltas, o ne plytomis grįstos gatvės“, - guodėsi F.Wurftas. V.Cemnolonskis užtikrino, kad dviračių takas Pilies gatvėje neišnyks. „Dviračių eismo schemose tokios galimybės nebuvo, todėl juostos buvo įrengtos“, - sakė savivaldybės atstovas.

Išgirdęs pasiūlymą, ar nebūtų visiems geriau, jei dviratininkai Pilies gatve ne važiuotų, o tiesiog nulipę varytųsi savo transporto priemonę, F.Wurftas prasitarė, jog tai dviratininkams nepriimtina.     / Informacijos šaltinis: www.15min.lt /